Huisarts altijd te laat

Momenteel zit ik op de huisarts te wachten.
Het is een praktijk met meerdere artsen.

huisarts altijd te laatAls ik een afspraak heb moet ik meestal een half uur wachten.
Afspraken lopen altijd uit.
Sommige mensen in de wachtkamer klagen steen en been.
Niet gezellig in de wachtruimte dus.
Klagen heeft geen zin.  Het is al jaren zo.
Ik neem meestal een boek mee.
Nu hou ik mijn WordPress blog maar bij… op mijn smartphone.
Wordpress heeft een simpele app gemaakt voor smartphones.
Beschikbaar voor Android en iOS (iPhone) erg handig!

Als ik de huisarts vraag waarom het altijd uitloopt zegt ze dat ze iedereen de aandacht wil geven die ze verdienen.
Ze zijn door overheidsbeleid gebonden aan 10 minuten per patiënt.
Ze krijgen €8,60 per consult van 10 minuten.

Volgens mij ben ik bijna aan de beurt.
Ik gebruik medicatie tegen een sociale fobie en wil wat veranderen aan de dosering.
Een sociale fobie houdt in dat iemand extreem verlegen is.
Veel mensen met een sociale fobie sluiten zich op in huis, ze raken in een sociaal isolement.
Daarnaast gaan ze vaak drinken om de angst even opzij te kunnen zetten.
In een volgend artikel zal ik ingaan op de sociale fobie waar ik aan lijd.

Laat een reactie achter...